mandag 30. januar 2012

Den gamle landhandeleren...



                                                                      
Bilde lånt fra siden til Saema.se

                                                          Husker dere de gamle landhandlerene?
                                                                        Noen sier kanskje Ja...

                                                            Jeg vokste opp i nærheten av Sverige...

Rett innenfor grensen var det en kiosk... en gammeldags kiosk..
På et tun med gamle hus...
Jeg og mine søsken gikk ofte  dit for å kjøpe snop, godis...
Og da fikk vi litt av denne sjarmerende gammeldagse  stemningen du ser på bilde over her..
I helgen når jeg var på messe fikk jeg samme følelse jeg hadde som barn....
Når jeg kom til denne standen og så
Eva som var damen bak disken , som forøvrig var en fantastisk flott dame..
ja da fikk man den herlige nostalgiske følelsen ...

Bilde under er  fra messen.
Hennes stand var bare så nostalgisk og sjarmerende...
Hun hadde produkter som får denne gammeldagse landhandel stemning frem..

Jeg har lenge lenge tenkt på å ta inn litt av dette sortementet..


                                              Bilde er tatt på messen og er lagt ut her med tillatelse fra Eva.


                                          Om ikke Baljen er  en nostalgisk landhandel...
                      så kanskje du kan få en liten følelse av dette med disse produktene...



Det vil  blandt annet komme
Iste..med  fantastiske smaker....
skjokolade, hjemme laget marmelade og andre godsaker..





 Produktene kommer om ikke lenge...

Det nærmer seg morsdag og Valentine..
Her i Baljen vil du finne gaven til mor eller til din venn...

Nyt mandagen alle sammen =))



 

6 kommentarer:

  1. Så mye fint du får inn :-)
    Både i dette innlegget og i forrige ! :-)

    SvarSlett
  2. Heisann

    Tenker du har hatt en flott helg på messe!!
    Koselige bilder her....og så mye tøft du viser under her :o)

    ha en fin ny uke Kerstin
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  3. Hei hei. Så koselig at du stakk innom meg, måtte se innom her hos deg jeg også da vettu, ser ut som du har en flott butikk, skulle gjerne vært der en tur eller fler ja. Flotte ting du viser fra messa lenger ned her :))

    Ha en fin ny uke :))

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder?
    Min bestefar hadde en sånn koselig kolonialbutikk hvor du handlet over disk.
    Hvor du kjøpte mandler i løs vekt og fikk det i grå papirstryller.
    Hvor han veide opp akkurat det ostestykket du ville ha.
    Hvor melkeflaskene sto i et lite kjølerom under disken og
    ferske brød og wienerbrød lå i hylla.
    Sukkertøy og karameller i store glasskrukker...
    Ååå, det var en koselig tid det...
    Og både jeg og min søster nesten vokste opp i den butikken,
    vi tilbrakte all vår fritid med å rydde i bakrommet.
    Og når vi ble store nok fikk vi lov og "ekspedere" også.
    Noen betalte kontant,
    mens andre handlet på bok...
    Gode minner fra barndommen...

    Klem...

    SvarSlett
  5. Vilka härliga nostalgiska produkter du tagit hem...) inte har det kommit ut någon puts duk ännu, hoppas det händer ikväll, bara den inte sätter sig fast...ganska stor.....:( ha en skön kväll, kram

    SvarSlett